מוקדים טלפונים

אין אזרח ישראלי אשר תחום הבריאות לא נוגע אליו. אין זה פלא, לכן, שמשרד הבריאות, שפועל החל משנת הקמת המדינה, הוא אחד המשרדים החשובים בממשלת ישראל.

אלא שהפעילות שלו אינה ברמה הלאומית בלבד, כי אם כזו הנוגעת גם לכל אזרח במדינתנו. על מנת לשפר את התקשורת עם תושבי ישראל, נחנך לפני מספר שנים "קול הבריאות", המוקד הטלפוני של משרד הבריאות.

תפקידי משרד הבריאות

תחום הבריאות בישראל, מטבע הדברים, נחשב לרחב בכל קנה מידה. בין הנושאים אשר נמצאים תחת האחריות של משרד הבריאות, ניתן למנות פיקוח על כלל מערכות הבריאות בישראל, לרבות בתי חולים, קופות חולים, מרפאות, מגן דויד אדום ועוד.

המשרד אחראי על כל הפעילויות בתחום, דוגמת סוגיות הנוגעות לבריאות הציבור, בריאות הסביבה, רפואה מונעת, קידום בריאות ועוד.

משרד הבריאות הוא שמעניק את הרישוי למקצועות שונים בתחום (רופאים, אחיות, רוקחים, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים ועוד), והוא מפקח על התעסוקה במקצועות אלה בישראל. תחום פעילות אחר שלו הוא זה המחקרי.

כך המוקד הטלפוני נכנס לתמונה

בשנת 2011, הוקם מוקד קול הבריאות, אשר מעניק מענה בשפות העברית, האנגלית, הרוסית והערבית. מאז, הפך הוא לכתובת עיקרית לפניה עבור כלל תושבי ישראל, כפי שתעיד העובדה שמדי שנה, פונים אליו כ-400,000 מתקשרים.

מטרת המוקד הטלפוני של משרד הבריאות היא להקל על הציבור בקבלת אותם שירותים בריאותיים חיוניים מהמשרד, וכן לשפר ולייעל את זמינותם. המוקד מעניק מידע ומענה לציבור בנושאים דוגמת חוק ביטוח הבריאות הממלכתי, בריאות הנפש, בריאות השן, בקשות למכשירי שיקום או ניידות, תכשירים וטכנולוגיות רפואיות, רפואה גריאטרית – והרשימה עוד ארוכה.

קול הבריאות מאפשר לפונים אליו גם לקבל מידע על הנחיות ספציפיות, נהלים, טפסים וכן הלאה, מה שמועיל, במידה רבה, במקרים מיוחדים: למשל, בחודשים האחרונים מתקבלים למוקד אינספור פניות של הורים בנוגע לחיסון הפוליו, ולכדאיות החיסון של ילדיהם בו.

באמצעות המוקד, ניתן גם להעביר תלונות בנושאים שונים, וכן לקבל עדכונים על הטיפול בבקשות שונות שהוגשו לא מכבר.לאחרונה, פתח משרד הבריאות מוקד תרגום רפואי טלפוני, לשפות האמהרית, הרוסית והערבית. השירות, שנמצא כעת במתכונת פיילוט, מעניק תרגום למספר מצוצמם של יחידות הפועלות תחת משרד הבריאות, כמו גם של "קופת חולים מאוחדת".

אחד הדגשים במוקדי השירות של משרד הבריאות הוא על מענה מקצועי ומהיר. יעדיו המוצהרים הם לענות ל-80% מהשיחות תוך פרק זמן שאינו עולה על חצי דקה. מבחינת הטיפול בפניות, שם לו למטרה המוקד לטפל ב-80% מהפניות בו במקום, בעוד אלה שמצריכות טיפול מיוחד יועברו לגופים הרלוונטיים, במטרה לטפל בהם תוך לא יותר מאשר 48 שעות.

פרטי יצירת קשר

מוקד השירות הטלפוני של משרד הבריאות ("קול הבריאות") –

טלפון: 08-6241010 או 5400*.

שעות פעילות: ימים א'-ה', 8:00-18:00.

ימי ו' וערבי חג, 8:00-13:00.

פקס: 02-5655969.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן