מוקדים טלפונים

ישראל, מאז הקמתה, משכה אל יישוביה מתיישבים רבים. עם השנים, החלו גלי עלייה מאסיביים למדינה החדשה שקמה, מכל קצוות התבל, ואלה לא נפסקו כלל. עד עצם היום, מגיעים לישראל עולים חדשים רבים מדי שנה, והם מקבלים סיוע ראשוני בארץ באמצעות המשרד לקליטת עליה (או בקצרה: משרד הקליטה).

אנחנו נמנה כאן את מאפייני המשרד החשוב הזה, כמו גם השירותים שהוא מעניק לכלל אזרחי ישראל באמצעות המוקד הטלפוני שלו.

על משרד הקליטה

משרד הקליטה הוקם ב-1968, כפועל יוצא של גלי העליה העצומים לארץ לאחר מלחמת ששת הימים. מטרת המשרד הראשונית הייתה לרכז תחתיו את כל הנושאים הקשורים לקליטתם של עולים אלה בישראל, שמספרם היה גדול בכל קנה מידה: לראייה, בשנים 1968 עד 1973 עלו לישראל לא פחות מכ-260,000 עולים.

עד עצם היום הזה, מעניק המשרד סיוע נרחב לעולים חדשים ולתושבים חוזרים המגיעים לישראל.

הוא עוקב אחר התקדמות העולים בארץ החדשה, ומסייע להם להשתלב בחברה הישראלית – בין השאר, מבחינת תחומים כמו דיור, רכישת מיומנויות שפה, יזמות עסקית בישראל, השתלבות חברתית, תעסוקה ועוד. ההנחה העומדת מאחורי כך היא שעולה הממצא את מלוא הפוטנציאל שלו יוכל לתרום לחברה הישראלית כולה.

בין המטרות הספציפיות יותר של המשרד, ניתן למנות את העצמת השפה העברית, עידוד עליה או חזרה של ישראלים ארצה, טיפול ממוקד בנוער עולה הנמצא בסיכון, הרחבה של אפשרויות או פתרונות הדיור לעולים חדשים, שינוי מתודולוגיית השירות לעולה החדש ועוד.

כך המוקדים הטלפונים נכנסים לתמונה

משרד הקליטה מתפעל שני מוקדים טלפונים עיקריים. הראשון הוא מרכז המידע, הפועל 24 שעות ביממה, בשפות העברית, האנגלית והרוסית. מוקד זה מעניק מידע נרחב בנושאים הקשורים לעליה, ובכלל זה זכויות עובדים או תושבים חוזרים, מידע חיוני לנמצאים בשלבי קליטה ראשונים ואפילו מידע בנושאים כלליים יותר, לרבות היערכות האוכלוסיה לשעת חירום או מידע בזמן פיגועים.

מוקד זה מקשר בין הפונים אליה לבין ארגונים מקצועיים המסייעים להם בתחומים כמו עבודה, צרכנות, חינוך, דת ועוד. הקו הפתוח, המופעל מפעם לפעם, מאפשר לעולים או לתושבים החוזרים לשאול שאלות בנושאים ספציפיים, לרבות סיוע משפטי, התנהלות אל מול הביטוח הלאומי ועוד.

שירותים חשובים אחרים של מרכז המידע הוא בנושאי חיפוש קרובים, כמו גם הזמנת חומר פרסומי באמצעותו.

המוקד המרכזי השני הפועל במסגרת המשרד לקליטת עליה נוגע לנושאי ביקורת פנים ופניות הציבור. אגף זה, המוגדר כ"חלון הרוואה של המשרד", נועד לבצע ביקורות יזומות במשרדים השונים הנוגעים לתחום זה, ואף מתקן ליקויים שונים המתגלים בהם.

באמצעות המוקד הטלפוני, יכולים אזרחי ישראל, כמו גם גופים אחרים, להתלונן על השירותים המוצעים באחת המסגרות הנוגעות לעולים.

פרטי יצירת קשר

כתובת למשלוח דואר: רחוב אסתר המלכה 6, תל אביב.

מרכז מידע –

טלפון: 03-9733333.

פקס: 03-5209161.

שעות פעילות: המוקד פעיל 24 שעות ביממה.

ביקורת פנים ופניות הציבור –

טלפון: 02-6750357.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן