מוקדים טלפונים

יש הסבורים כי פעילות משרד החוץ מתמקדת אך ורק בהליכים מדיניים, ואינה נוגעת לאזרח הישראלי הממוצע. תפיסה זו, כמובן, מוטעית. בלא מעט מקרים, יכול משרד החוץ לסייע לאזרחי ישראל, במהלך שהותם בחו'ל אך לא רק.

חלק מהותי בהתנהלות אל מול משרד החוץ מקבל המוקד הטלפוני, המאויש היטב, הפועל מטעמו.

על משרד החוץ

משרד החוץ, ברמה הכללית, מאגד תחתיו את כל נושא מדיניות החוץ של ישראל, ביצועה והסברתה. הוא מייצג את המדינה בפני ממשלות זרות וארגונים שונים, מקיים שיתוף פעולה עימן בנושאי פוליטיקה, כלכלה ותרבות וכן מסייע בטיפוח היחסים עם קהילות יהודיות שונות הפזורות בכל ארצות העולם.

תחום אחר הנכנס תחת פעילות משרד החוץ נוגע להסברה הישראלית בעולם.

היבט אחר של פעילות משרד החוץ, וכזה אשר קשור כבר יותר לרמה האזרחית בה, הוא סיוע לישראלים הנמצאים בחו'ל, וזאת במצבי מצוקה מסוגים שונים. וכאן בדיוק מתחילים לדבר על המוקדים הטלפוניים של משרד החוץ, וחשיבותם עבור תושבי מדינת ישראל.

מדוע יש צורך במוקד טלפוני?

משרד החוץ מתפעל, כחלק מפעילותו השוטפת, מספר מוקדים טלפוניים – מרכז המצב של משרד החוץ הוא אחד המרכזיים שבהם. זהו מרכז שליטה, דיווח או תיאום, אשר פועל עם גופים שונים בארץ ובעולם. במצבי שגרה, מקיים הוא קשר עם גופי ביטחון בארץ, מתאם ומסייע בהענקת אישורים לטיסות ולעגינות, מרכז תלונות של אזרחים זרים ומעניק מידע רלוונטי על סכנות והתרחשויות בעולם המהוות סכנה לתיירים ישראליים.

בעיתות חירום בעולם, דומה כי מרכז המצב מקבל תפקיד חשוב עוד יותר: פעולות טרור, מהפכות פוליטיות, אסונות טבע ועוד מביאים לצורך מהותי של תושבים בישראל לברר כמה שיותר פרטים על המצב שם, וכן לנסות לאתר את יקיריהם. המוקד הוא הדרך להודיע על ישראלים שאבדו עקבותיהם בחו'ל, ושמשרד החוץ יכול לסייע באיתורם.

באמצעות משרד החוץ, ניתן לקבל המלצות מסוגים שונים על שהות במדינות זרות: לא רק בנושאי ביטחון או טרור, אלא גם לקראת היערכות לנסיעה, אשרות כניסה אליה, מסמכים שנדרש להנפיק וכן הלאה. המידע ניתן לגבי כל מדינה על פני הגלובוס.

מעבר להתנהלות אל מול ישראלים בחו'ל, מציע משרד החוץ, במסגרת המוקדים הטלפוניים שלו, שירותים חשובים אחרים. תחת מחלקת השירות הקונסולרי במוקד ניתן לברר על הליכי אימות מסמכים ציבוריים, אשרות עליה לישראל, זכותון לעובדים זרים וכן הלאה.

פרטי יצירת קשר

מרכזיה –

טלפון: 02-5303111.

מרכז המצב –

טלפון: 02-5303155.

פקס: 02-5303896.

מוקד זה פועל בכל שעות היממה.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן