מוקדים טלפונים

כיום, בעידן הטלוויזיה המסחרית, מועלות לא מעט ספקות בנוגע לחיוניותו של השידור הציבור בישראל. רשת שידור ממלכתית זו, אשר פועלת החל משנת 1965, מתפעלת מגוון ערוצי טלוויזיה ורדיו.

עד היום, היא מצליחה, למרות כל הביקורות, ההצעות לרפורמות או אפילו הדרישות לסגור אותה, להתקיים בכבוד.

אזרחי מדינת ישראל לא יכולים להישאר אדישים למאבקים אלה, ולו מכיוון שהרשות נוגעת לכל אחד ואחד מהם. אמצעי התקשורת העיקרי איתה הוא המוקד הטלפוני, המציע מגוון שירותים לפונים אליו.

תפקידי רשות השידור

רשות השידור בישראל פועלת מתוקף חוק רשות השידור, שנחקק אי שם בשנות ה-60 של המאה הקודמת. במשך מספר עשורים, הייתה הרשות הגוף היחידי שסיפק שידורי טלוויזיה בישראל, מגמה שהשתנתה בשנות ה-90, עם כניסתו למשחק של ערוץ 2 המסחרי.

הרשות מיועדת, מעצם היותה כזו, לספק תכנים ממלכתיים ואיכותיים, בעלי מידע חשוב וערך לציבור. זו גם אחת הסיבות לירידת קרנה המסוימת, בעידן הטלוויזיה המסחרית והבידורית.

מבחינה מעשית, מתפעלת הרשות כיום את הערוץ והראשון וערוץ 33 בטלוויזיה, ואת תחנות הרדיו של "קול ישראל": רשת א', רשת ב', רשת גד, קול המוזיקה, FM88 ועוד.

על מוקד רשות השידור

עבור רבים, כשמדברים על תפקידה של רשות השידור עבור האזרח הישראלי הממוצע, מתכוונים לכל אותם תשלומי אגרה, הנדרשים מכל מי שבביתו נמצא מקלט טלוויזיה. המוקד הטלפוני של רשות השידור כולל, מטבע הדברים, התייחסות ניכרת לאגרה: באמצעותו ניתן לברר על מועד תשלום האגרה והסכום הנדרש לשם כך, להודיע על הימצאות מקלט טלוויזיה במשק הביתאו לקבל מידע על התנאים המאפשרים קבלת פטור. ידוע, למשל, כי במקרה של חירשות, ניתן לדרוש פטור מוחלט מתשלום האגרה.

מהבחינה המעשית יותר, מוקד רשות השידור מאפשר לבצע, באמצעות מענה אוטומטי, את התשלום בפועל. מערכת זו, המבוססת על הקשת מספר כרטיס האשראי של המתקשר, נחשבת למאובטחת בכל קנה מידה. במידה ורוצים להגיע לסניפי רשות השידור באופן פיזי (בתל אביב, בחיפה, בראשון לציון, בטבריה ובנצרת עילית), ניתן לברר, דרך המוקד, על שעות הפתיחה, דרכי יצירת הקשר והשירותים המרכזיים הניתנים בכל סניף וסניף.

איכות התכנים ברשות השידור זוכה גם היא ללא מעט ביקורות במהלך השנים. המוקד הטלפוני שלה לא מנסה לטמון את ראשו בחול: באמצעותו, יכולים הצופים של ערוצי הטלוויזיה, או המאזינים של תחנות הרדיו, להביע את דעתם על התכנים המוצעים. אלו יכולות להיות ביקורות, כמובן, אך גם דברים חיוביים.

מוקד רשות השידור מציע מענה גם למעוניינים לרכוש פריט מסוים – פרק מתכנית ששודרה, או מתוכנית ברדיו – וזאת באמצעות הארכיון העשיר שמתחזקת רשות השידור. עבור המגזר העסקי, המעוניין לשדר חסויות (כידוע, בערוצים ממלכתיים חל איסור לשדר פרסומות), מאפשר המענה קבלת מידע על תעריפי החסות, והדרכים לבצע זאת בפועל.

פרטי יצירת קשר

כתובת משרדים ראשיים: רחוב יפו 161, ת.ד 28080, ירושלים. מיקוד: 91280.

מוקד שירות לקוחות –

טלפון: 02-6591111 או 6662*.

פקס: 6688*.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן